Reklama
  • Poniedziałek, 20 marca (08:10)

    Ćwiczenia poszerzą pole widzenia i poprawią zmysł równowagi. Wykonuj je codziennie, np. przed telewizorem, podczas przerwy na reklamy. 1. Usiądź prosto. Nie ruszając głową skieruj wzrok w górę, a następnie w dół. Powtórz ćwiczenie 5 razy. 2. Powoli wykonuj obroty, zataczając koło, gałkami ocznymi, 5 razy w prawą i 5 w lewą stronę. 3. Spojrzyj po skosie w prawo w dół i w lewo w dół. Powtórz 5 razy. Wykonaj ćwiczenie patrząc po skosie w górę.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 20 marca (08:10)

    Po intensywnym wysiłku, jakim jest sprzątanie, pomóż swoim kolanom zregenerować się. Zrób okłady, możesz też posiedzieć przez 20-30 minut z nogami nieco uniesionymi w górę.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 20 marca (08:10)

    Ciągle słyszymy, że to biała śmierć. Ale jej niedobór zaburza pracę ważnych organów. A odpowiednia dawka (1 łyżeczka dziennie) jest wręcz niezbędna dla zdrowia!

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 20 marca (08:10)

    U wielu osób wraz z wiekiem zmniejsza się tolerancja laktozy, czyli cukru zawartego w mleku. Skutek? Bóle brzucha, biegunka, wzdęcia. Aby ich uniknąć, sięgnij po roślinne odpowiedniki krowiego mleka.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 20 marca (08:10)

    Dotkliwy ból nadgarstka, obrzęk, mrowienie palców dłoni, osłabienie chwytu – te objawy świadczą o tzw. cieśni nadgarstka. Pomogą ćwiczenia – wykonuj je codziennie nawet, gdy nie odczuwasz dolegliwości. Szybką ulgę przyniesie uniesienie rąk do góry na ok. 30 s. Nadgarstki powinny się znajdować na linii czubka głowy. Gdy dłużej siedzisz przy stole lub biurku, trzymaj przedramiona oparte na blacie. Wykonuj okrężne ruchy nadgarstkami. To ćwiczenie, powtarzane codziennie przyn

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 20 marca (08:05)

    Wśród 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w Europie 33 leżą w Polsce. W ostatnich dniach w całym kraju bije alarm smogowy. Poziom trujących pyłów w powietrzu przekroczył normy o kilkaset procent. W Rybniku nawet o 2 tys. proc!

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 20 marca (08:05)

    Suche powietrze zimą wpływa niekorzystnie nie tylko na naszą urodę – cerę, ciało oraz włosy, lecz także na zdrowie. Przesusza śluzówki nosa i gardła, sprawiając, że chorobotwórcze wirusy mają ułatwiony atak. Dlatego tak ważne jest nawilżanie pomieszczeń przez cały okres grzewczy. Zad

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 20 marca (08:05)

    Selerowe chipsy SKŁADNIKI: ● średni seler ● suszony tymianek ● suszony rozmaryn ● 3 łyżki oliwy ● sól. 1Seler obierz i umyj. Następnie pokrój na ćwiartki lub w ósemki i potnij na jak najcieńsze plasterki (możesz użyć szatkownicy). 2 Rozgrzej kilka łyżek oliwy i smaż talarki na złoty kolor. Poczekaj, aż wystygną i

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 14 marca (14:00)

    Niech jedzenie będzie lekarstwem, a lekarstwo jedzeniem – mawiał Hipokrates. Sprawdźmy, czy potrawy... mogą zastąpić leki?

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 13 marca (13:05)

    Temperatura poniżej zera nie może być wymówką przed aktywnością na świeżym powietrzu. Dotyczy to także seniorów. Nawet przy lekkim przeziębieniu, ale bez gorączki, wyjdźmy choćby na krótki spacer. Koniecznie w czapce, rękawiczkach i szaliku. Sprawdzi się lekka, ciepła kurtka, pod nią polar. Wychłodzeniu zapobiega bielizna termoaktywna. Regularny ruch zmniejsza ryzyko nadciśnienia, osteoporozy, miażdżycy, cukrzycy. Poprawi

    Czytaj więcej Komentarzy:0