Reklama
  • Środa, 17 kwietnia 2013 (09:48)

    Uczestniczy w budowie błon komórkowych, znajduje się między innymi w mielinie, która chroni nasze włókna nerwowe. Cholesterol, mimo że wielu przeraża, jest nam niezbędny. Niebezpieczny jest dopiero jego nadmiar. Dlatego warto kontrolować jego poziom i utrzymywać właściwe wartości. Zły cholestrerol (LDL), w nadmiarze może zatykać naczynia krwionośne i w konsekwencji przyczyniać się do miażdżycy i chorób serca. Istnieje jeszcze drugi rodz

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 12 kwietnia 2013 (11:51)

    Sodę oczyszczoną można z powodzeniem wykorzystać nie tylko w kuchni. Jedna łyżka rozpuszczona w litrze wrzątku, to podstawa inhalacji, którą powinniśmy stosować przy przeziębieniach kilka razy dziennie od 10 do 15 minut. W przypadku kataru, kaszlu, czy chorych zatok taka kuracja zmniejsza obrzęk, a tym samym ułatwia oddychanie. Poza tym soda oczyszczona jest zasadowa, a bakterie odpowiedzialne m.in. za uciążliwy katar potrzebują do rozwoju kwaśnego środowiska. Zastosowanie takiej prostej in

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 12 kwietnia 2013 (11:51)

    W czasie zapalenia oskrzeli niezwykle istotne jest odkrztuszanie pojawiającej się wydzieliny. Pomóc w tym może jedzenie kaszy jaglanej. Taka kuracja powinna trwać około tygodnia i może być stosowana również przez dzieci i osoby starsze. Regularne spożywanie kaszy jaglanej ułatwia odkrztuszanie oraz zmniejsza ilość wydzieliny. Kaszę możesz jeść „na słodko” – z mlekiem, bakaliami, jabłkami, brzoskwiniami, albo „na słono”, jako dodatek do zup i mięs.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 12 kwietnia 2013 (11:51)

    O tym, że drzewa potrafią wpływać na organizm ludzki wiedzieli już starożytni. Spacer po parku lub lesie koi nerwy i rozjaśnia umysł.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 12 kwietnia 2013 (11:51)

    W kuchni Azji Południowo-Wschodniej fasola mung cieszy się dużą popularnością. Jest niewielka, o nieco słodkim smaku i oliwkowym kolorze. Prawdopodobnie pochodzi z Indii, ale ostatnie znaleziska potwierdzają, że uprawiana też była na terenie Mongolii.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 10 kwietnia 2013 (16:10)

    DOMOWE sposoby Brak tej roślinnej substancji może spowodować przewlekłe schorzenia przewodu pokarmowego, układu krążenia, cukrzycę, dnę moczanową, kamienie żółciowe, anemię i osłabienie odporności. Źródła błonnika: zboża (mąka pełnoziarnista, płatki), rośliny strączkowe, warzywa korzeniowe, jabłka, gruszki, morele, brzoskwinie, porzeczki. A także warzywa kapustne ryż, kukurydza, orzechy. Radzi Jerzy A. Masłowski

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 10 kwietnia 2013 (16:10)

    Potrzebujemy ich w śladowych ilościach, ale bez nich przebieg wszystkich funkcji życiowych organizmu ulega zakłóceniom

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 10 kwietnia 2013 (15:30)

    Dzięki dużej ilości witaminy C, kiwi zwiększa odporność i chroni przed przeziębieniami. Zmniejsza ryzyko infekcji górnych dróg oddechowych i astmy.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 10 kwietnia 2013 (15:29)

    Minuta śmiechu przedłuża życie o godzinę – mówi chińskie przysłowie i, jak wykazali naukowcy, nie kłamie!

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 10 kwietnia 2013 (15:29)

    Od wieków fasola była stosowana przy leczeniu cukrzycy, zwłaszcza w jej początkowym stadium. Jej spożywanie obniża bowiem poziom cukru. Strąki fasoli działają również moczopędnie.

    Czytaj więcej Komentarzy:0