Reklama
  • Poniedziałek, 27 lutego (13:05)

    K2 i D3 są szczególnie ważne dla prawidłowego funkcjonowania kości. Ich produkcja i zdolność wchłaniania zmniejsza się wraz z wiekiem. Witamina K2 zapobiega chorobie sercowo-naczyniowej i zmniejsza ryzyko osteoporozy. Znajdziemy ją w jajkach, krowim mleku, serach, kefirze. Witamina D3 jest niezbędna w procesie wchłaniania wapnia. Jej źródłem są tłuste ryby morskie (makrela, śledź). Pamiętaj! Jedząc produkty naturalne na pewno nie przedawkujesz. Suplementację sko

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 27 lutego (13:05)

    Nasz organizm tak naprawdę nie potrzebuje cukru, bo dostaje go z jedzeniem – dosładzana jest większość produktów, nawet takich, w których cukru się nie spodziewamy, np. chleb, sery, wędliny. Trudno go jednak ograniczyć, bo cukier uzależnia. I to podobnie do… narkotyków. Dlatego odstawiaj go powoli! ■ Jeśli mocno słodzisz napoje, zmniejsz dawkę cukru o połowę. A kiedy przywykniesz do nowego smaku, znów o połowę. ■ Gdy najdzie cię ochota na słodycze powąchaj wanilię – jej c

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 27 lutego (13:05)

    Dolegliwości zwiększa ucisk na żołądek. Jeśli masz skłonności do zgagi, poznaj nawyki, które cię przed nią ochronią! Głowa do góry – gdy pali w przełyku, nie kładź się. Usiądź prosto, podnieś głowę, a najlepiej idź na krótki spacer. Rozluźnij ubranie w talii, np. rozepnij spódnicę. Jeśli często masz zgagę, a nosisz pasek, zmień go na szelki. Śpij... ukośnie – pod nogi łóżka od strony głowy podłóż 4-5 cm deskę. Uwaga! Układanie się do snu wysoko na poduszkach nic nie da, w tej pozycji żo

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 27 lutego (09:05)

    Wysypiaj się dobrze, a odczujesz wiele zdrowotnych korzyści. Unikniesz bólów głowy, oddalisz ryzyko zawału i osteoporozy, a nawet schudniesz.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 24 lutego (08:00)

    W zimowe, mroźne dni jak najczęściej rozgrzewajmy się herbatkami na bazie ziół i naturalnych składników. Zaopatrzmy się w suszone kwiaty lipy, imbir, miód i syrop z pigwy. Lipowa z miodem. Łyżkę kwiatu lipy zalejmy szklanką wrzącej wody. Parzmy pod przykryciem ok. 15 minut. Po przecedzeniu dodajmy łyżeczkę miodu. Pijmy 3 razy dziennie po szklance. Pigwowa z cytryną. Do szklanki wlejmy 2 łyżki syropu z pigwy (np. Herbapol Lublin). Dodajmy łyżkę miodu. Zalejmy gorącą wodą i zamieszajmy. Wrzućm

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 23 lutego (15:00)

    Na święta lubimy pojeść sobie tłusto. I wcale nie musi to szkodzić naszemu zdrowiu. Wręcz przeciwnie. Tłuszcz pomoże wyciągnąć nas ze złego nastroju, usprawnić pamięć, odmłodzić, a nawet ustrzec przed schorzeniami serca. Trzeba tylko wiedzieć, jaki wybrać. Lepsze nienasycone Oleje roślinne są źródłem NNKT – niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Do najcenniejszych należą kwasy omega-3 i -6. Nasz organizm nie potrafi sam ich wytworzyć, m

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 23 lutego (15:00)

    Zamiast liczyć barany, zacznij liczyć oddechy – radzi dr Andrew Weil, twórca inspirowanej jogą techniki oddychania, pozwalającej zasnąć w mgnieniu oka. Na początku zrób mocny, głośny wydech przez usta. Zamknij usta i przez 4 sekundy w spokoju, po cichu wciągaj powietrze nosem. Wstrzymaj oddech na 7 sekund, a następnie zrób jeden spokojny wydech przez usta, licząc do 8. Serię powtórz cztery razy. Ważne, aby podczas oddychania mieć zamknięte oczy, a czubkiem języka dotykać podni

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 23 lutego (13:00)

    Właśnie tak! Bo korzystnie działają na układ pokarmowy. I mogą zastąpić przekąski

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 22 lutego (15:00)

    Mąż cierpi na dnę moczanową. Słyszałam, że nie powinien popijać szpinaku herbatą. Czy to prawda? Magdalena z Gdyni

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 22 lutego (15:00)

    Znajoma poleca mi zażywanie magnezu chelatowanego. Czym różni się od zwykłego? Wiesława z Katowic

    Czytaj więcej Komentarzy:0