Reklama
  • Poniedziałek, 20 lutego (11:05)

    Jeśli chcemy ułatwić funkcjo nowanie organizmu w okresie jesienno-zimowym, często jedzmy warzywa: kiszoną kapustę, ogórki, pomidory. Zawierają one substancje chroniące przed przeziębieniem. Poprawiają kondycję organizmu. Sprawność układu odpornoś ciowego zapewnia witamina C, która redukuje stany zapalne. Jedzmy więc porzeczki, owoce dzikiej róży, cytrusy. Chorobom mogą również zapobiegać: oliwa z oliwek, czosnek,

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 20 lutego (09:05)

    Korzenne przyprawy dodają smaku, wspaniale pachną, a do tego rozgrzewają. Warto po nie sięgać także po to, by poprawić sobie humor.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 20 lutego (08:00)

    Trzęsiesz się z zimna, masz dreszcze? Dzięki naszym sprawdzonym sposobom szybko zrobi ci się cieplej.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 20 lutego (08:00)

    Na co pomaga sok z buraków? Niestety, nie istnieje „dieta cud”. Dlatego należy uważać, decydując się na odchudzanie. W opisach diet, które mamy do wyboru, brakuje niekorzystnych konsekwencji, obostrzeń i os trzeżeń. Np. dieta Kwaśniewskiego zwiększa ilość cholesterolu. Z kolei dieta Dukana, poza spektakularnym spadkiem wa gi, może doprowadzić do niewydolności nerek i zakwaszenia organizmu. Zdrowy sposób odżywian

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 17 lutego (14:05)

    Podczas choroby organizm pracuje ze zdwojoną siłą. Gorączka wyciska siódme poty – to ogromne obciążenie i wielki wysiłek dla organizmu. Nie bez powodu po chorobie czujemy osłabienie i brak energii. Dlatego po przebytej chorobie organizm domaga się mądrej regeneracji. Odpowiednia dieta pomoże odzyskać formę, przywróci witalność i energię. Czego nie może zabraknąć w naszym menu? Pełnoziarnistego pieczywa, razowych makaronów oraz grubo ziarnistych kasz – dadzą nam niezbędną porcję energii, ale

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 17 lutego (14:05)

    Buraki jadał już król Władysław Jagiełło. Są jednym z najzdrowszych warzyw. Długo można wymieniać ich właściwości zdrowotne, bo zawierają mnóstwo cennych pierwiastków, antocyjany, błonnik oraz witaminy. Z buraków zrobimy prawie wszystko. Zupy, w tym chłodniki i krem, sałatki, kiszonki – to najbardziej popularne potrawy. W sałatkach świetnie sprawdzają się pieczone, w połączeniu z pomarańczą, granatem, ananasem, szpinakiem, rukolą czy serami (zwłaszcza kozim), orzecham

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 16 lutego (14:00)

    Wiele osób odczuwa pod koniec roku przewlekłe znużenie, rozdrażnienie i niepokój. Gdy na dworze jest zimno i ciemno, nie chce im się wstawać rano z łóżka, brakuje im zapału i energii do pracy. Niektórzy mają kłopoty z koncentracją i cierpią z powodu długotrwałego pogorszenia nastroju. Te niekorzystne doznania w medycynie określa się mianem sezonowego zaburzenia afektywnego (Seaso nal Affective Disorder – SAD) lub po prostu depresją sezonową. Bezpośrednią przyczyną sezonowej chandry jest wielod

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 16 lutego (10:40)

    Przed nami wielkie ucztowanie, a to oznacza, że niejedna osoba może cierpieć z przejedzenia. Chyba że zastosuje się do rozsądnych wskazówek Katarzyny Bosackiej, która wie, co i jak jeść.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 16 lutego (10:00)

    Suszone i kandyzowane owoce oraz orzechy są symbolem zdrowia, płodności i urodzaju. Trudno sobie wyobrazić bez nich święta, ale na co dzień też warto mieć je pod ręką.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 16 lutego (08:05)

    1. Herbatka imbirowa Kłącze imbiru działa stymulująco na układ nerwowy. Dlatego herbatka imbirowa doda ci energii i zapału do pracy. Zalej łyżkę suszonej albo tartego świeżego korzenia szklanką wrzątku, parz 10 minut i wypij. Zmęczenie przejdzie jak ręką odjął. 2. Owsiany napój Płatki z owsa dostarczają węglowodanów – bogatego źródła energii. Gdy potrzebujesz się wzmocnić, zmiel łyżkę płatków, zagotuj ze szklanką wody i wypij. Możesz dodać łyżkę miodu dla osłody. 3. Ko

    Czytaj więcej Komentarzy:0