Reklama
  • Wtorek, 26 marca 2013 (14:47)

    Codziennie jedz warzywa i owoce

Naturalne witaminy pozwolą zdrowo przetrwać zimę.

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Zimą chętniej sięgamy po kaloryczne potrawy, a przy tym, niejako mimochodem, mniej jemy warzyw i owoców. To zaś ma wpływ na nasz organizm.

Brak owoców i warzyw w diecie osłabia naszą odporność, pogarsza trawienie i niekorzystnie odbija się na naszej witalności i nastroju.

Reklama

Jednak stosując się już teraz do zasady 5 porcji warzyw, owoców lub soku dziennie, moglibyśmy zminimalizować te przykre dolegliwości.

Większość witamin musimy dostarczać z pożywieniem, bowiem nasz organizm nie może ich wytworzyć. Pomoże nam w tym np. picie soków warzywnych lub owocowych. Zachowują one większość wartości zawartych w świeżych owocach i warzywach. Soki pomarańczowe i pomidorowe dostarczają folianów, które przyczyniają się do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego, redukcji zmęczenia i wyczerpania, a także wpływają na prawidłowe procesy krwiotwórcze.

Dużo potasu, który reguluje ciśnienie dostarczą pomidory i brokuły, a także pomarańcze i ananasy. Warto wyhodować nowalijki na własnym parapecie. Dodadzą one smaku potrawom, a przy okazji zadbają o nasze zdrowie.

Świat & Ludzie
Więcej na temat:warzywa | owoce | foliany | potas | brokuły

Zobacz również

  • Temperatura poniżej zera nie może być wymówką przed aktywnością na świeżym powietrzu. Dotyczy to także seniorów. Nawet przy lekkim przeziębieniu, ale bez gorączki, wyjdźmy choćby na krótki spacer.... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.