Reklama
  • Wtorek, 26 marca 2013 (14:47)

    Codziennie jedz warzywa i owoce

Naturalne witaminy pozwolą zdrowo przetrwać zimę.

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Zimą chętniej sięgamy po kaloryczne potrawy, a przy tym, niejako mimochodem, mniej jemy warzyw i owoców. To zaś ma wpływ na nasz organizm.

Brak owoców i warzyw w diecie osłabia naszą odporność, pogarsza trawienie i niekorzystnie odbija się na naszej witalności i nastroju.

Reklama

Jednak stosując się już teraz do zasady 5 porcji warzyw, owoców lub soku dziennie, moglibyśmy zminimalizować te przykre dolegliwości.

Większość witamin musimy dostarczać z pożywieniem, bowiem nasz organizm nie może ich wytworzyć. Pomoże nam w tym np. picie soków warzywnych lub owocowych. Zachowują one większość wartości zawartych w świeżych owocach i warzywach. Soki pomarańczowe i pomidorowe dostarczają folianów, które przyczyniają się do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego, redukcji zmęczenia i wyczerpania, a także wpływają na prawidłowe procesy krwiotwórcze.

Dużo potasu, który reguluje ciśnienie dostarczą pomidory i brokuły, a także pomarańcze i ananasy. Warto wyhodować nowalijki na własnym parapecie. Dodadzą one smaku potrawom, a przy okazji zadbają o nasze zdrowie.

Świat & Ludzie
Więcej na temat:warzywa | owoce | foliany | potas | brokuły

Zobacz również

  • Selerowe chipsy SKŁADNIKI: ● średni seler ● suszony tymianek ● suszony rozmaryn ● 3 łyżki oliwy ● sól. 1Seler obierz i umyj. Następnie pokrój na ćwiartki lub w ósemki i potnij na jak... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.