Reklama
  • Środa, 22 lutego (10:00)

    Jak taniec wpływa na ciało

Przekonasz się sama, jak wiele dla twojego zdrowia i psychiki zdziała bujanie się w rytm muzyki.

Zwykle jest tak, że nadchodzi sylwester i nagle zaczynasz podrygiwać, myśląc o tym, jak to kiedyś chętnie tańczyłaś i nie wiadomo dlaczego przestałaś.

Może to jest moment, żeby wrócić do tego, co kochasz? Taniec to wspaniała aktywność fizyczna: dostępna dla każdego, naturalna jak oddychanie (bo przecież już ludzie pierwotni tańczyli) i bardzo przyjemna.

Reklama

A jeśli przy okazji myślisz o tym, że warto by popracować nad kondycją, to tym bardziej zacznij tańczyć. Zrzucisz nadwyżkę kilogramów, wzmocnisz mięśnie, uelastycznisz stawy, zyskasz idealną postawę, będziesz szczęśliwsza... Czego chcieć więcej!

Tańcz na zdrowie!

Myślisz o tańcach klasycznych? Nauka kroków walca, rumby czy tanga pomaga wypracować odpowiednią postawę. Tancerze klasyczni nie tylko na parkiecie mają wciągnięty brzuch, ściągnięte łopatki, wyprostowane plecy, długą szyję i opuszczone ramiona – te rzeczy wchodzą im po prostu w nawyk. Dlatego jeśli masz wady postawy, klasyczny taniec towarzyski będzie niczym naturalna korektywa! Rozejrzyj się w okolicy za kursami tańca dla siebie i dla partnera. Za rok w sylwestra będziecie królami parkietu!

Chcesz schudnąć, i to jak najszybciej? Zumba to coś dla ciebie. Powtarzanie nieskomplikowanych układów tanecznych przy żywiołowej latynoskiej muzyce podnosi tętno tak samo jak ćwiczenia na bieżni. Za to zajęcia są zabawą, więc nawet nie poczujesz, jak spalisz w godzinę 700-800 kalorii!

Zumba poprawia kondycję organizmu, zwiększa jego wydolność. Wystarczy kilka tygodni treningów, by zauważyć, że ciało jest szczuplejsze i bardziej jędrne.

Jeśli zaś zdecydowanie nie lubisz szybkiego tempa, za to chciałabyś nabrać gracji, zapisz się na taniec brzucha. Tu kobiece krągłości są atutem, więc nie wstydź się, jeśli masz kilka kilo za dużo!

Taniec orientalny jak każdy taniec poprawia postawę i koordynację ruchową, a do tego ujędrnia ciało i nadaje mu kocią zwinność. Pozwala zaakceptować pełne kształty. Ba, dodaje seksapilu!

Ma też taką tajemną moc, że poprawia pracę mięśni Kegla, więc zapobiega wysiłkowemu nietrzymaniu moczu i wypadaniu macicy.

Zabawa, która daje radość

Bez względu na rodzaj tańca, zyskasz jeszcze jedno: będziesz szczęśliwsza! Jak każde ćwiczenie fizyczne taniec zwalcza stres i pobudza wydzielanie endorfin.

Agnieszka Pacuła

Na parkiecie mogą się przydać...

Buty – wybierz odpowiednie do rodzaju tańca! Do klasycznego: na słupku; do zumby: adidasy.

Wachlarz lub chusta – dodasz ekspresji swemu tanecznemu wykonaniu.

Ochraniacze na kolana – będą błogosławieństwem, gdy przyjdzie ci padać w tańcu nowoczesnym!

Twoje Imperium

Zobacz również

  • Dotkliwy ból nadgarstka, obrzęk, mrowienie palców dłoni, osłabienie chwytu – te objawy świadczą o tzw. cieśni nadgarstka. Pomogą ćwiczenia – wykonuj je codziennie nawet, gdy nie odczuwasz... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.