Reklama
  • Wtorek, 26 marca 2013 (14:02)

    Kasza - właściwości i rodzaje

GRYCZANA

Uzyskiwana z ziaren gryki. Może być prażona (jasna lub ciemna) albo nieprażona. Zawiera kwas foliowy, duże ilości białka, tłuszczu, składników mineralnych, witaminy E i z grupy B. Polecana osobom żyjącym w napięciu i stresie.

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

JAGLANA

Powstaje z prosa. Zawiera podobną ilość białka, co kasze innych zbóż, ale ma ono więcej aminokwasów. Jest źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych i krzemionki. Niezastąpiona szczególnie w czasie diet oczyszczających.

Reklama

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

KUSKUS

Drobna kasza uzyskiwana z pszenicy (twardej odmiany durum). Podczas obróbki ziarna są gotowane na parze. Zawiera dużą ilość białek i małą tłuszczu. Ze względu na lekkostrawność i zawartość żelaza kuskus polecany jest dzieciom i kobietom w ciąży.

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

PĘCZAK

Jest jednym z rodzajów kaszy jęczmiennej (obok wiejskiej i mazurskiej, tzw. perłowej). Otrzymuje się ją z całych ziaren. Jest bogata w składniki odżywcze. Zawiera witaminę PP i błonnik. Znakomicie reguluje problemy z przemianą materii.

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

MANNA

Powstaje z przemiału oczyszczonych ziaren pszenicy. Jest dobrym źródłem skrobi i błonnika. Zawiera duże ilości witamin z grupy B, wapń, potas, sód, fosfor, magnez oraz żelazo. Doskonała w diecie osób z problemami układu pokarmowego.

KUKURYDZIANA

Powstaje z przemiału kukurydzy. Jest doskonałym źródłem witamin E, A i z grupy B, węglowodanów i białka. Zawiera też cenny selen (o działaniu przeciwnowotworowym). Wapnia ma niemal tyle co mleko. Świetnie uzupełnia dietę dziecka.

Olivia

Zobacz również

  • Ciągle słyszymy, że to biała śmierć. Ale jej niedobór zaburza pracę ważnych organów. A odpowiednia dawka (1 łyżeczka dziennie) jest wręcz niezbędna dla zdrowia! więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.