Reklama
  • Środa, 1 marca (13:05)

    Lecznicza moc tańca

Lubisz tańczyć? Zatem ruszaj na parkiet! Tu przyjemnie spędzisz czas, a przy okazji poprawisz formę i podreperujesz zdrowie.

Taniec to znacznie więcej niż tylko forma rekreacji. Rytmiczne poruszanie ciałem do ulubionej muzyki śmiało możesz potraktować jako przyjemną formę treningu sportowego, który pozwoli ci utrzymać ciało w dobrej kondycji – bez względu na to ile masz lat. Co więcej, nie ma większego znaczenia, czy będziesz tańczyć w duecie, czy solo. Grunt, żeby się ruszać.

W służbie ciału

Radosne kręcenie biodrami przede wszystkim sprawi, że poprawi się praca twojego układu krwionośnego. Lekarze przekonują, że wystarczy dwa-trzy razy w tygodniu poświęcić pół godziny na taneczne zajęcia, a zwiększy się nam wytrzymałość serca. Ponadto taneczna aktywność zaangażuje partie mięśniowe całego ciała, a przez to poprawi nam postawę.

Reklama

Spróbuj! Dzięki niej będziesz wyglądać na pewniejszą siebie i bardziej atrakcyjną, ale też rzadziej odczujesz bóle pleców i stawów. Taneczne figury pozwalają też rozluźnić napięcia w łokciach i kolanach oraz pobudzają je do zwiększonej produkcji chrząstki stawowej.

Mało tego, ta forma ruchu uchroni cię przed zapaleniem stawów i skutecznie poprawi ogólną koordynację ruchową.

Sprawny umysł

Taniec to także świetna forma terapii psychicznej. Na parkiecie zwalczysz stresy, które często znajdują się u podłoża różnych chorób. A dzieje się tak właśnie dlatego, że odprężasz się, a wprawiając w ruch ciało pobudzasz proces wydzielania endorfin, zwanych „hormonami szczęścia”.

Z jednej strony wyzwalają drzemiącą w nas energię i chęć do działania, z drugiej wspomagają proces leczenia, ułatwiają rekonwalescencję i poprawiają jakość życia. Równie ważne dla psyche jest to, że taniec pozwala nam oderwać się od trosk, codziennej rutyny i zbliża do ludzi.

Gdzie tańczyć?

Wspólna pasja taneczna może stać się początkiem wielu interesujących znajomości. Seniorzy to coraz aktywniejsza grupa społeczna, szkoły tańca dostosowują więc do nich swoje oferty zajęciowe.

Dużą popularnością wśród starszych uczestników cieszą się lekcje: latino, flamenco, walca wiedeńskiego i angielskiego. Wybór zajęć tanecznych jest naprawdę duży. Zwykle przychodzą na nie ludzie powyżej pięćdziesiątki.

W większych miastach kursy tego typu organizują profesjonalne szkoły tańca, w mniejszych ośrodki kultury oraz kluby seniora. Warsztaty trwają przeważnie kilka miesięcy, a zajęcia w danej grupie odbywają się dwa -trzy razy w tygodniu. By zostać uczestnikiem, nie trzeba mieć nawet partnera. Można zapisać się do grup o różnym stopniu zaawansowania.

Jak wygląda kurs?

Zajęcia dla seniorów zaczynają się krótką gimnastyką, następnie uczestnicy uczą się kroków, z których na koniec instruktor układa krótką choreografię. Zanim jednak senior rozpocznie zajęcia taneczne pod okiem mistrza, musi odpowiedzieć na kilka pytań, przypominających wywiad lekarski.

Rozmowa o jego stanie zdrowia umożliwi trenerowi dostosowanie zajęć do jego kondycji. Na prozdrowotnych zajęciach tanecznych senior może liczyć na: wolne kroki, spokojną muzykę, naukę oddychania, dokładną rozgrzewkę i taki dobór kroków tanecznych, by wzmacniały mięśnie wokół stawów.

Jeszcze nie jesteś przekonana, czy odnalazłabyś się na roztańczonym treningu? Wybierz się z przyjaciółmi na wieczorek taneczny dla seniorów. Wiele szkół tańca je organizuje. A jeśli ci się spodoba, kontynuuj tę przygodę. Dzięki niej będziesz cieszyć się zdrowiem przez długi czas.

Tańcz w domu

Odsuń krzesła, fotele, kwiaty, stolik. Przygotuj sobie taką przestrzeń, która pozwoli ci swobodnie poruszać się w rytm ulubionej muzyki.

Unikaj tańczenia w kapciach o śliskiej podeszwie. W nich łatwo się poślizgnąć, a to może stać się przyczyną wielu kontuzji.

Wybieraj muzykę, która łatwo wpada w ucho. Jej rytm pozwoli ci szybko nabrać chęci do tego, żeby się ruszać. Możesz nawet przy tym śpiewać!

Zorganizuj własną potańcówkę i zachęć innych do ruszania się. Mówi się, że w grupie jest raźniej, i jest to prawda. Niech rytmy porwą twojego męża, sąsiadkę, dzieci i wnuki.

Dobry Czas

Zobacz również

  • Ciągle słyszymy, że to biała śmierć. Ale jej niedobór zaburza pracę ważnych organów. A odpowiednia dawka (1 łyżeczka dziennie) jest wręcz niezbędna dla zdrowia! więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.