Reklama
  •  

    Naturalne sposoby na zwiększenie odporności

Powinniśmy dbać o organizm przez okrągły rok tak, aby przygotować go do walki z potencjalnymi infekcjami. Aby zwiększyć odporność, niekoniecznie trzeba sięgać po tabletki i suplementy diety. Istnieje wiele naturalnych sposobów na wzmocnienie odporności. Oto niektóre z nich.

Zdjęcie

Naturalne sposoby na zwiększenie odporności /materiał zewnętrzny

Dieta i sprawdzone produkty

Pamiętaj, że to, co jesz, bezpośrednio wpływa na Twoje zdrowie. Liczy się zarówno rodzaj produktów, jak i ich jakość.

Reklama

• Stawiaj na warzywa i owoce. Zawiesiste zupy mięsne zastąp wywarami na bazie warzyw. Jedz przynajmniej dwa jabłka dziennie. Wybieraj kasze, ryż, chude mięso i ryby morskie. Warto również pić sok z cytryny lub limonki, jednak nie należy przesadzać z jego ilością.

• Bądź świadomym konsumentem. Czytaj etykiety produktów! Może się okazać, że w twojej ulubionej wędlinie jest tylko 20% mięsa, a ser zawiera więcej chemii i konserwantów niż białka. 

• Kupuj w sprawdzonych sklepach. Warzywa i owoce możesz kupować u producentów na lokalnym bazarku. Ekologiczna żywność jest też dostępna w wielu sklepach, także internetowych: Tesco, sklep Piotr i Paweł lub Frisco. Opinie o wszystkich dostawcach są dostępne w Internecie. 

• W rankingu Total Money, w 2016 roku za najlepszy e-sklep uznano Frisco. Opinie o Tesco też były całkiem dobre. Pamiętaj, aby zapoznać się z ofertą danego dostawcy zanim zdecydujesz się na zakupy, niezależnie od tego, czy robisz je w Auchan czy Frisco. Opinie Internautów mogą pomóc ci w podjęciu decyzji.

Odpoczynek 

Dbaj o odpowiednią ilość snu. Jego brak odbija się na twojej odporności. Przemęczony organizm jest dużo mniej odporny na infekcje. Powinniśmy spać mniej więcej 8 godzin dziennie, tak aby zregenerować siły. 

Pamiętaj, że na naszą odporność duży wpływ ma stres. Warto przeznaczyć chwilę na wyciszenie, zrelaksowanie się i odprężenie.

Aktywność fizyczna

Jednym z najbardziej zalecanych sposobów na zwiększenie odporności jest aktywność fizyczna. Możesz biegać codziennie przed wyjściem do pracy, zapisać się na basen lub siłownię. Ćwicz przynajmniej trzy razy w tygodniu przez około 30 minut. Spędzaj też czas na świeżym powietrzu i zwróć uwagę na to, aby w twoim domu nie było zbyt ciepło. Dbaj o to, aby pomieszczenia były odpowiednio przewietrzone zarówno w twoim domu, jak i miejscu pracy.

Nawet najmniejsze przeziębienie może skutecznie uprzykrzyć życie, a już na pewno zrobi to grypa, angina czy zapalenie oskrzeli. Zanim sięgniesz po kolejne tabletki, zastosuj się do kilku prostych rad, które być może w naturalny sposób pomogą ci przeciwstawić się panującym infekcjom.


materiał zewnętrzny
Więcej na temat:odporność

Zobacz również

  • Ciągle słyszymy, że to biała śmierć. Ale jej niedobór zaburza pracę ważnych organów. A odpowiednia dawka (1 łyżeczka dziennie) jest wręcz niezbędna dla zdrowia! więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.