Reklama
  • Poniedziałek, 6 marca (13:05)

    Smalec jest... zdrowy!

W porównaniu do innych tłuszczy zawiera niewielką ilość kwasów Omega-6, które sprzyjają powstawaniu stanów zapalnych. A to nie jedyna jego zaleta!

Reklama

✔ To drugie po tranie najbogatsze źródło witaminy D (wzmacnia kości i odporność) w żywności. Już jedna łyżka smalcu pokrywa przeciętne dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę.

✔ Zawiera kwas sterynowy, który obniża „zły cholesterol”.

✔ Jest najlepszy do smażenia. W wysokiej temperaturze nie „pali się”, zatem nie wytwarza rakotwórczych substancji. Uwaga! Jedz smalec tylko z zaufanego źródła lub domowej roboty. W przypadku kupnych smarowideł, zawartość tłuszczu nie przekracza 50 procent, reszta to... woda. Poza tym, kupny smalec często bywa wytapiany z resztek tłuszczu otaczających mięso, a nie ze słoniny wieprzowej.

100 rad

Zobacz również

  • Selerowe chipsy SKŁADNIKI: ● średni seler ● suszony tymianek ● suszony rozmaryn ● 3 łyżki oliwy ● sól. 1Seler obierz i umyj. Następnie pokrój na ćwiartki lub w ósemki i potnij na jak... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.