Reklama
  • Wtorek, 26 marca 2013 (13:37)

    Zdrowe rośliny strączkowe

Bogactwo roślin strączkowych jest nieograniczone. Gatunki, kolory i możliwości przygotowania mogą przyprawić o zawrót głowy!

Samej fasoli jest znanych i uprawianych około 400 odmian. Dodając do tego groch, bób, soczewicę i soję, moglibyśmy jeść codziennie inne warzywo strączkowe przez wiele lat. A wiedz, że warto.

Rośliny strączkowe są bogate w łatwo przyswajalne białko, które jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Sięgając po fasolę czy soczewicę, możesz przygotować zarówno sałatkę, zupę, pełne danie główne, jak i wykorzystać je jako dodatek do mięsa. Warto jednak pamiętać o kilku zasadach. Jeżeli gotujesz fasolę i woda za bardzo odparuje, dolewaj do niej tylko wrzątek, bo dodatek zimnej sprawi, że nie zmięknie.

Reklama

Wszystkie rośliny strączkowe solimy i zakwaszamy dopiero, gdy są już ugotowane, z tego samego powodu. Do zupy z soczewicy warto dodać garść ryżu, wtedy białko łatwiej się przyswaja. Dopraw dania nasionami kopru włoskiego, żeby wspomóc pracę jelit.

MLS

Dobrze Ci radzimy!

Przygotowując potrawy z roślin strączkowych, namocz je na noc w zimnej wodzie, szybciej się ugotują. Żeby zniwelować właściwości wzdymające, dodaj do gotowania pokrojony ząbek czosnku i przez pierwsze 10 min. gotuj na dużym ogniu bez przykrycia, zbierając pianę z wierzchu. Rośliny strączkowe przyprawiaj majerankiem i kminkiem.

Tele Tydzień

Zobacz również

  • U wielu osób wraz z wiekiem zmniejsza się tolerancja laktozy, czyli cukru zawartego w mleku. Skutek? Bóle brzucha, biegunka, wzdęcia. Aby ich uniknąć, sięgnij po roślinne odpowiedniki krowiego mleka. więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.